Kundtidning Hembesöket
Hembesöket är välfärdsområdets egen kundtidning där läsarna får bekanta sig med arbete av personalen i primärhälsovården, socialvården, specialsjukvården och räddningsverket, patienternas och klienternas vardag, vården och behandlingar samt aktuella händelser inom välfärdsområdet.
Tack till våra läsare!
Hembesöket 2/2024 var vår sista tryckta kundtidning. Trots att vi i fortsättningen inte längre ger ut Hembesöket, fortsätter vi att förmedla information till kunder i olika åldrar till exempel på våra webbsidor, i sociala medier och genom broschyrer och informationsbrev som delas ut direkt till hemmen. Vår personal ger dig också handledning till våra tjänster.
Jag tackar alla tidningens läsare, medarbetare och dem som skickat respons. Via responsblanketten kan du skicka in idéer och önskemål om hur välfärdsområdets kommunikation kunde utvecklas.
Petra Fager
Kommunikationsdirektör
Hembesöket 2/2024
Här hittar du länkarna till artiklar som publicerats i Hembesöket 2/2024 och på våra webbsidor.
Tidningen finns också i tillgängligt e-format (pdf) så att den ska kunna läsas med skärmläsningsprogram.
Ge respons om välfärdsområdets kundkommunikation
Tala om för oss hur nyheter och information om våra tjänster och hur du kan stärka ditt välbefinnande når dig bäst. Hur tycker du att vi borde utveckla vår kommunikation? Du kan ge respons också anonymt.
Kundtidning Hembesöket distribueras till alla hushåll inom Österbottens välfärdsområde. Har du ändå blivit utan tidning? Meddela oss om distributionsbrister genom vår feedbackkanal.
Rehabilitering i hemmet kräver motivation
Tonåren är en bergoch-dalbana – ochdet är helt normalt
De håller patientköerna i schack
Tidningen finns också i tillgängligt e-format (pdf) så att den ska kunna läsas med skärmläsningsprogram.
Ledare: Ge digitala lösningar en chans
Den som vårdas på sjukhus eller avdelning informerar själv sina anhöriga
”Den här vill jag inte längre vara utan!”
Högt blodtryck är en lömsk följeslagare
Tillsammans förebygger vi ensamhet
En sjukdom är inget hinder för att förverkliga drömmar
Tidningen finns också i tillgängligt e-format (pdf) så att den ska kunna läsas med skärmläsningsprogram.
Sluta googla, gå in på Omaolo!
Dags att rusta hemmet och stugan inför sommaren: Säkerhetstips inför den ljuva sommaren
När man arbetar med barn får man aldrig ge upp
Socialarbetet ger stöd och verktyg för att klara av en ekonomisk kris
En frisk mun tryggar hela kroppens hälsa
Tidningen finns också i tillgängligt e-format (pdf) så att den ska kunna läsas med skärmläsningsprogram.
Ledare: Välfärden är vår gemensamma uppgift
Läkemedelslistan skapar säkerhet i vården
På barnrådgivningen trivs både barn och föräldrar
Fler artiklar om Hembesökets teman
Gör så här om du oroar dig för ditt eget eller en närståendes minne
Österbottens välfärdsområdes sockmönster
Tidningen finns också i tillgängligt e-format (pdf) så att den ska kunna läsas med skärmläsningsprogram.
Motion och kultur i vardagsrummet hos äldre
Sjukskötarna och läkarna finns nära diabetikern
Lagen utgör rötterna till socialvårdens lummiga träd
Välfärdsområde populärt bland specialiserande läkare
Vårt team: Annat för hjärnan att fokusera på
Lämna ett prov som stöder utvecklingen av olika behandlingsmetoder
Tidningen finns också i tillgängligt e-format (pdf) så att den ska kunna läsas med skärmläsningsprogram.
Tidningen finns i tillgängligt e-format (pdf) så att den ska kunna läsas med skärmläsningsprogram.
Utgivare: Österbottens välfärdsområde
Chefredaktör: Petra Fager
Redaktionschef: Varpu Saari
Redaktion: Heidi Kurvinen, Emilia Kemppainen, Varpu Saari, Petra Fager, Marina Wiik, Nelli Janhunen, Johanna Jussila,
Redaktionens e-post: kommunikation@ovph.fi
Redaktionsråd: Marina Kinnunen, Mari Plukka, Pia-Maria Sjöström, Erkki Penttinen, Pia Vähäkangas och Petra Fager
Distribution: Hushållen i Österbottens välfärdsområde