Till innehållet

kunderespons

8.2.2024 Allmänt

Kundernas upplevelser av vår service mycket positiva

Under år 2023 gav kunderna i Österbottens välfärdsområde respons 21 454 gånger. Kunderna ger välfärdsområdets service ett mycket gott betyg. Under hösten har välfärdsområdet utvecklat och utvärderat responskanalerna.
5.10.2022 Allmänt

Kunderna är nöjda med välfärdsområdets service

I Österbottens välfärdsområde har man samlat in kundrespons från och med början av året när organisationen startade sin verksamhet. Enligt de mätare som används för att mäta kundnöjdheten så har invånarna under det första verksamhetsåret varit nöjda med välfärdsområdets service. Välfärdsområdet mäter kundnöjdheten bland annat med hjälp av rekommendationsmätaren NPS. Med den här mätaren kartlägger välfärdsområdet hur sannolikt kunderna skulle rekommendera servicen för andra.