kunderespons
Under år 2023 gav kunderna i Österbottens välfärdsområde respons 21 454 gånger. Kunderna ger välfärdsområdets service ett mycket gott betyg. Under hösten har välfärdsområdet utvecklat och utvärderat responskanalerna.
Österbottens välfärdsområde samlar aktivt in respons från klienter och patienter. Responsen från 2022 visar att kunderna i genomsnitt varit ganska nöjda med tjänsterna.
I Österbottens välfärdsområde har man samlat in kundrespons från och med början av året när organisationen startade sin verksamhet. Enligt de mätare som används för att mäta kundnöjdheten så har invånarna under det första verksamhetsåret varit nöjda med välfärdsområdets service. Välfärdsområdet mäter kundnöjdheten bland annat med hjälp av rekommendationsmätaren NPS. Med den här mätaren kartlägger välfärdsområdet hur sannolikt kunderna skulle rekommendera servicen för andra.
Österbottens välfärdsområde följer noga med kundresponsen om servicen. Välfärdsområdet vill veta hur nöjda kunderna är …