Anna palautetta
Haluamme antaa asiakkaillemme parasta mahdollista hoitoa ja palvelua. Kehittyäksemme ja tullaksemme entistä paremmiksi, pyydämme sinulta palautetta toiminnastamme.
Palautteen voit asiakkaana antaa nimettömänä tai omalla nimelläsi. Seuraamme palautetta säännöllisesti ja otamme palautteet huomioon, kun kehitämme toimintaamme. Halutessasi saat henkilökohtaisen vastauksen palautteeseesi, jos olet jättänyt yhteystietosi.
Jos saamanne hoito herättää teissä kysymyksiä, on hyvä keskustella asiasta lääkärin tai hoitohenkilökunnan kanssa hoitoyksikössä. Hoidosta voit myös antaa palautetta seuraavin tavoin.
Anna palautetta
- Voit antaa palautetta toiminnastamme. Sekä ruusut että risut ovat tervetulleita. Palaute käsitellään vastuussa olevien ihmisten kanssa.
- Voit antaa myös palautetta kotisivuistamme.
- Voit myös antaa yleistä palautetta (palaute ei kohdistu yksikköön tätä kautta).
Asiakkaan, potilaan tai omaisen ilmoitus vaaratapahtumasta
- Mikäli koet, että omassa tai omaisesi hoidossa tai palvelussa on tapahtunut virhe, epäkohta tai läheltä piti tilanne, voit tehdä vaaratapahtuma-ilmoituksen verkkolomakkeella. Voit myös tehdä ilmoitus epäasiallisesta kohtelusta. Ilmoituksen voit tehdä nimettömänä tai omalla nimelläsi. Jos jätät yhteystietosi, saat tiedon asian etenemisestä. Ilmoitus lähetetään asiakas- ja potilasturvallisuudesta vaastaaville sekä laatujohtajalle, jonka jälkeen ilmoitus käsitellään vastuussa olevien ihmisten kanssa.
Lisätietoa potilaan, asiakkaan ja omaisen asemasta ja oikeuksista
- Voit tarvittaessa ottaa yhteyttä potilasasiamieheen ja sosiaaliasiamieheen. Lisätietoa oikeuksista: asiakkaan ja potilaan oikeudet.
Ulkoisen palveluntuottajan/yhteystyökumppanin vaaratapahtumailmoitus
- Pohjanmaan hyvinvointialueen kaikki yhteystyökumppanit voivat tehdä vaaratapahtuma- tai epäkohtailmoituksen tällä verkkolomakkeella. Ilmoitus lähetetään asiakas- ja potilasturvallisuudesta vastaaville sekä laatujohtajalle, jonka jälkeen ilmoitus käsitellään vastuussa olevien ihmisten kanssa.