Kvalitet, tillsyn och egenkontroll
Kvalitetshanteringen i Österbottens välfärdsområde utgörs av en gemensam målinriktad verksamhet, ett engagemang för att uppnå målen och en kontinuerlig förbättring av verksamheten. Alla välfärdsområdets anställda bidrar till och är med i kvalitetssäkringen och utvecklingen av verksamheten. Genom sitt arbete, sin expertis och sina handlingsmönster påverkar personalen välfärdsområdets verksamhet samt verksamhetens kvalitet och resultat.
Plan för egenkontroll Inom Österbottens välfärdsområde upprättas planer för egenkontroll på tre olika nivåer: verksamhetsområdesnivå, …
Målet med egenkontrollen är att säkerställa att invånarna i Österbottens välfärdsområde får lagenliga, högklassiga och trygga social-, hälso-, sjukvårds- och räddningstjänster i rätt tid.
Med hjälp av dessa verktyg kan du bidra till att säkerställa klient- och patientsäkerheten. Besök …